przed drukowaniem

Zamienniki tonerów – idealne rozwiązanie dla małej firmy

Obecnie coraz więcej firm stara się redukować koszty związane z prowadzeniem biura. Ogromnym sukcesem jeśli chodzi o oszczędność kosztów jest miedzy innymi zmniejszenie nakładów finansowych przeznaczonych na kopiowanie czy drukowanie niezbędnych w firmie dokumentów.

Wiele wielkich firm zdaje sobie sprawę, że ogrom kosztów przypada na tzw. obsługę biura, czyli urządzenia, serwisy czy części zamienne do ów urządzeń. Nie jest wstydem prowadzić tak marketing w firmie, żeby zniwelować do minimum niepotrzebne wydatki. Jakkolwiek w małej firmie jest to mniej zauważalne, tak w wielkiej firmie wydatki na tego typu rzeczy są ogromne i mogą sięgać nawet kilkuset tysięcy złotych rocznie.

Czy więc prowadząc małą firmę warto „bawić się” w tego typu kombinacje i oszczędności? Biorąc pod uwagę same koszty związane z codziennym drukowaniem kopiowaniem i używaniem sprzętu wielofunkcyjnego, niewątpliwie tak. Koszty miesięczne mogą się zmniejszyć nawet kilkukrotnie, pieniądze które zostaną można przeznaczyć na nowe inwestycje czy nowszy sprzęt biurowy lub nawet na zatrudnienie nowych pracowników bądź podwyżki dla aktualnych.

W każdej firmie takie rozwiązanie przyniesie duże pozytywy, szczególnie teraz, gdy firmy będą starały się maksymalnie zoptymalizować koszty. Dlatego też czy to mała firma, czy duża, powinna zainwestować w alternatywne materiały eksploatacyjne dla własnego dobra. Co więc warto zrobić przede wszystkim, jakie rozwiązania wdrożyć, żeby te koszty były jak najniższe? Na pewno warto byłoby zastosować tańsze rozwiązania związane z obsługą biura, jak również z użyciem materiałów i eksploatacją urządzeń.

Naturalnym czynnikiem wpływającym na oszczędność będzie zakup zamienników tuszy, tonerów czy bębnów do urządzeń drukujących. Okazuje się, że potrafią one kosztować co najmniej kilka razy mniej niż oryginalne tonery. Jeśli wybierzemy zamienniki, które posiadają niezbędne certyfikaty, możemy być pewni, że jakość wydruku zupełnie się nie zmieni, a nasze wydatki na tego typu rzeczy okażą się o wiele mniejsze.

drukowanie biurowe

Trzeba jednak zdawać sobie sprawę, że używanie zamiennika jest już sporą oszczędnością, ale nie warto iść dalej czyli oszczędzać na zamiennikach, szukając tych najtańszych. Bowiem może się okazać, że właśnie te najtańsze są bardzo słabej jakości, często ze słabych materiałów, ze słabym tuszem czy proszkiem. W najlepszym wypadku nie będą za dobrze drukowały, będą niewydajne i szybko się wyczerpią. W najgorszym wypadku mogą uszkodzić trwale sprzęt. Wiele takich bardzo tanich zamienników może również zwyczajnie nie pasować do naszego modelu drukarki, pomimo teoretycznego przeznaczenia (problemy z chipem, błędy o zastosowaniu nieoryginalnego pojemnika uniemożliwiające drukowanie). Jak wiec tego uniknąć?

Warto przed zakupem sprawdzić opinie w necie dotyczące dystrybutorów czy producentów takiego sprzętu. Bardzo często opłaca się wybierać zamienniki pochodzące ze sprawdzonego źródła np. ze sklepu z tuszami ArtJet.pl, posiadające wszelkie certyfikaty świadczące o jakości. Odpowiednio oznaczone na pudełkach. Takimi zamiennikami będą na przykład produkty Activejet, Actis, TFO, Orink. Tego typu zamienniki bezwarunkowo powinny być zapakowane w folię i szczelnie zaplombowane, dzięki czemu nie będą wysychać czy utleniać się. Na tym dobry producent nie będzie oszczędzał. Każdy taki zamiennik bębna, tonera czy tuszu powinien też posiadać kartonowe pudełko chroniące go przed uszkodzeniem podczas transportu.

Dobrze jest też upewnić się przed zakupem, czy zamiennik jest fabrycznie nowy, czy też sprzedający oferuje zamienniki tzw. refilowane, czyli pojemniki były ponownie napełniane, a chip pozostał ten sam (patrz wspomniany wyżej problem z chipami). W niektórych drukarkach są zastosowane zabezpieczenia, które po prostu nie pozwolą drukować na tego typu zamiennikach. Przed zakupem warto zapytać. We wspomnianym wyżej sklepie internetowym kupisz wyłącznie fabrycznie nowe zamienniki, które na 100% będą sprawnie działać w każdej drukarce.